zondag 28 juli 2013

opgelucht als een hemel


 



En als ik nu eens zou weglopen
 als een geheim op witte voeten
uit de drukte van mezelf,

of dichtklappen als een boek,
en naar buiten rennen,
in volle snelheid mij voorbijrijden,

 
 

 

dan nog blijf ik achter
als een open plek,
een verborgen zin waarnaar niemand
dan ik zal weerkeren,
alsof ik altijd aan mezelf vasthang,
opgerold
of languit reikend
net met de tenen
de grond niet raak

 
 
 

 
totdat ik
in een helder moment
zo klaar en ver
over mijn schutting kijken kan
alsof ik boven op mijn eigen schouders sta
en opgelucht als een hemel
door mijn lichaam reis.


Armand Van Assche
 
 
 



20 opmerkingen:

  1. rené vanoirbeek28 jul 2013, 20:27:00

    ...daar krijg ik het nog warmer van Ann...hmmm...rené

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een openheid hé:-)

    het is daar prachtig ann,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het heeft iets, Antje...
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen


  4. het gedicht past als gegoten met deze wijdse vlakte-foto's, an! ;-))

    en wat een kanjer van een wachter ben je tegengekomen? (oude boom) ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi die wijdsheid Ann..!!
    Fijne maandag vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. zo'n plekjes moet je koesteren, want ze zijn mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie tekst rantje, bedankt voor dit streepje schoonheid gelardeerd met knappe foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wow wow, prachtige tekst. Mooie foto's...
    En "mijn" boom, hij staat er, zo sterk, zo stoer!
    Je kan niet naast hem kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. die boom staat daar als een baken...

    schitterend natuurgebied An

    groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een prachtige tekst, alweer door jou knap geïllustreerd, Fotorantje !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi die zon achter die wolken met die stralen er onderuit..knap gevangen!
    Het gedicht mag er ook zijn! :-)
    Groetjesss!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi, hoi.

    Prachtige natuur.
    Vooral de erste boom is heel erg mooi.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie compo's van de heide(?). De vage zonneharpen op foto 3 en 4, mooiiiiiiiiiii!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. De naam alleen al klinkt zo weids! En jij hebt er mooie beelden van gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. mooie natuurfoto's.
    Die dode boom: mijn vrouw is daar gek op op zo'n dingen.

    BeantwoordenVerwijderen

leuk dat je op bezoek kwam!
bedankt om te reageren!