vrijdag 2 september 2016

cosmic




'Wat zet ze nu weer op haar blog?', k hoor het je al denken... :-)

Soms zie ik vreemde dingen,
levensecht,
en dan slaat m'n fantasie op hol...

bemerk ik een roestige aangemeerde boot bij een verlichtingspaal


een kermisrad

zelfs twee, en toch heb ik niet gedronken, zelfs geen pillen :-)


een roetsjbaan


een brouwerij



t lijkt wel één grote industriële stad


of de wereld vanuit de lucht


'Cosmic connection is het werk van kunstenaar Maarten Vanden Eynde (BE, 1977)
die momenteel te zien is op het domein Raversijde (tussen Oostende en Middelkerke) 
Zijn werk situeert zich vaak op de grens tussen het heden en het verleden.
Soms blikt hij vooruit op de toekomst van gisteren, soms kijkt hij terug naar het verleden van morgen.'


''Maarten Vanden Eynde:
‘Ondertussen zijn er meer dan 21 000 fragmenten ruimteafval groter dan 10 cm gekend en geregistreerd
door het ‘U.S. Space Surveillance Network’.
Dat is buiten de 3000 werkende satellieten gerekend die rond onze aarde cirkelen
en die gelanceerd werden sinds de Spoetnik 1 (1957).
Gedurende de laatste 50 jaar
viel er gemiddeld één geregistreerd fragment per dag uit de ruimte op onze aarde.
De meeste brokstukken zullen echter eeuwig rond de Aarde blijven cirkelen."

Cosmic Connection is een parabolische antenne, gemaakt met afgedankte printplaten,
als een poging om in de verre toekomst elektromagnetische signalen van onze huidige satellieten op te vangen.
Tegelijkertijd herinnert het werk ons aan het menselijke ruimtevaarttijdperk



info wwwraversijde



21 opmerkingen:

  1. machtig en laat je fantasie maar op hol slaan. Ik zag die dingen ook

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knap gemaakt...!
    Gelijk heb je laat je fantasie maar los.
    Fijn weekend meis.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel levendige en soms misschien een beetje bizarre fantasie, heel soms een klein beetje gek. Maar wat grandioos weer van je An, leef je maar uit, tegen 100 per uur zo je wil. Veel beter zo dan die hokjes en zwart/wit denkers! Je blogje is voor mij altijd weer even verfrissend en verrassend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vroeg me net af of je nu in de techniek geslagen was... Interessant je foto's en informatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fantastisch! Wat een creatieve geest moet je hebben om hier zoiets moois van te kunnen maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. een speciaal en origineel werk An

    heel creatief gefotografeerd

    prettige dag

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik mag het wel als jouw fantasie op hol slaat ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel bijzonder en mooi gedaan .
    Ruimte afval mooi samengevat in een schotel.
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ik vind het een heel opmerkelijk kunstwerk, an!
    veel interessanter nog vind ik jouw fantastische kijk op dit werk! ;-)))
    jij kunt waarschijnlijk uuuuuuuuren dwalen door dit bos van printplaten? ;-))

    fijn weekend,

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hé, jouw foto's zijn supermooi, Antje ! Leuk ! Een heel aparte wereld...
    ('k Heb er amper twee over...).
    Lie(f)s.
    @De stijfheid begint te verdwijnen, hahaaa...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha k ben dus niet alleen, kinesist vroeg wat ik in hemelsnaam uitgespookt had, benen als beton :-)

      Verwijderen
  11. Je fantasie is een mooi wereldje dat je voor ons opent

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een industriële wereld.
    Je hebt het heel mooi in beeld gebracht.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi An.

    Eerst zocht ik naar de poppetjes ;-)).
    Maar dit is ook super An.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. fantastisch An, wat mooi, ja ik kijk door jouw ogen mee en zie wat jij ziet,
    geweldig,
    een pluim voor jou en de kunstenaar
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  15. prachtig gezien An, wat vind ik dit mooi, je kan inderdaad je verbeelding op hol laten slaan
    fijn weekend Geert

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een boeiend kunstwerk, Fotorantje en knap gefotografeerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heerlijk die fantasie.. ik zag hetzelfde als jij! :-)))
    Kunst waarbij uitleg nodig is ben ik niet zo van.. ik vind het wel heel apart.. zijn die oude printplaten nog érgens goed voor hehe.
    Groetjesss!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. "Impressive" die satelietwereld. Maar geef me maar liever jouw fantasie (-: De roetsjbaan vind ik geweldig gevonden, evenals de brouwerij. Wat een geweldige vondst van je.
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  19. wat een leuk werk en je kunt er inderdaad super foto's van maken..

    BeantwoordenVerwijderen

leuk dat je op bezoek kwam!
bedankt om te reageren!