woensdag 21 mei 2014

in de waan




In de luchtbel van mijn droom
Dansen schimmen zwaar en loom
Rond mijn geest die zich kronkelt in verwarring


Zoekend waar de waarheid ligt
Tastend naar het zwakke licht
Vraag ik mijn illusies om bescherming


En zo blijf ik in de waan dat ik eeuwig zal bestaan
Dat de klaproos zal weerstaan aan wind en regen


Elke spiegel aan de wand
Toont de schim van mijn verstand
Maar ik wanhoop om het beeld van mijn gedachten


En ik kijk of niemand zegt
Wat nu waar is, wat onecht
En ik wacht maar, zonder iemand te verwachten


En zo blijf ik in de waan dat ik eeuwig zal bestaan
Dat de klaproos zal weerstaan aan wind en regen


't Heeft geen zin de rol gespeeld
Die mij niet is toebedeeld
Want mijn deel geluk en leed is afgewogen


En mijn zucht naar eeuwigheid
Wordt toch nooit eens werkelijkheid
Maar de smaak ervan is zoet, hoewel gelogen.

En zo blijf ik in de waan dat ik eeuwig zal bestaan
Dat de klaproos zal weerstaan aan wind en regen

Miek en Roel


31 opmerkingen:

  1. Wauww...prachtige foto's van een prachtige bloem.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtig blog Rantje.Zo'n mooi en ontroerend gedicht en dan die mooie foto's erbij !1

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig vers en je foto-serie van de klaproos is.....fantastisch, de één nog mooier dan de ander.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja mooi hé, ze zijn er weer in grote getalen al die klappers.
    En samen met dit mooie gedicht een prachtig geheel..!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie beelden van een wilde bloem !! Grts

    BeantwoordenVerwijderen
  6. heerlijk met recht hulde aan de klaproos.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig! Deze mooie woorden omringd door mooie foto's! Echt een ode aan de klaproos!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. 'k Vind ze zelf héél moeilijk te fotograferen, Antje, dus kijk ik met nog meer bewondering... !
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ze zijn heel moeilijk Lies
      en dan verschilt het nog van computer tot computer, op m'n grote loopt het rood te veel ineen maar op de kleine ziet het er goed uit, dus hoop ik dat iedereen het ziet zoals op mijn kleine :-)

      Verwijderen
  9. Heel schone bloemen en vooral knap in beeld gebracht.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Voor mij zijn de foto's met het water op de achtergrond het beste.

    Groetjes,
    Filip

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het leven heeft wel veel weg van een klaproos. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ons vrouwtje heeft altijd al een zwak gehad voor dit soort bloemen maar ze vind ze nu nog mooier

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wondermooi, en het zaad van de klaproos verspreidt zich steeds weer ieder jaar opnieuw , zal altijd blijven bestaan en ik kijk er steeds weer vol verwachting naar uit

    BeantwoordenVerwijderen
  14. zo mooi hadden miek en roel het vast niet voor ogen, an!

    fantastisch geheel! :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  15. prachtig an, wat een bjoeties heb ook jij gevonden :-)
    wat zijn ze kleurig prachtig machtig mooi:-)

    echt gaaf dat vuur rode:-)

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Daar zijn ze weer, de poppies, samen met een mooi tekstje, een streling voor mijn geest en hart.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Klappertjes in al zijn vormen, knalrood en met detail

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Vuurrood laat je ze zien!
    Echt hartverwarmend!
    Gr.
    P-TER

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi An.

    Prachtige foto's An van het klaproosje.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Miek en Roel brengen bij mij jeugdherinneringen naar boven, Fotorantje. Deze vuurrode klaproosjes knallen van het scherm.
    Groetjes !

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik zie zoveel klaproosjes. Heel mooie foto's is het geworden.
    Klaproosje hebben altijd prachtig kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Complimenten met de foto's, top geschoten die klappers.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Een mooie reeks van die prachtige klaprozen!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ze zijn heel lastig te fotograferen.
    Ergens wil je de teerheid vastleggen maar imdat ze rood zijn sla je daar al gauw de plank mis.
    Ik ben nog nooit tevreden geweest over mijn klaproos foto,s, dus, petje af.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Niets en niemand blijft eeuwig bestaan.. weet niet of dat erg is.. maar afscheid nemen valt zo zwaar hè. :-( Bedankt voor je lieve reacties steeds an.

    Had afgelopen zaterdag ook eindelijk eens een klaproosje er redelijk op.. maar zo mooi als deze plaatjes krijg ik ze nooit.
    Groetjess!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Héél prachtige reeks en zo helder! De tekst is wondermooi. Het stemt tot nadenken.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. ze staan daar altijd zo mooi te zijn en als je ze plukt zijn ze direct hun blaadjes kwijt.
    Ik vindt dat je ze heel goed gefotografeerd hebt

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Jammer dat je ze niet kan plukken om er thuis in een vaasje van te genieten... Maar hé, je moet er maar op uit trekken om ze in de volle natuur te fotograferen, dan kan je achteraf van de foto's genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Niet gemakkelijk deze klaproosjes vast te leggen Anneke,
    maar jij draait kennelijk je hand er niet voor om ;-)
    Niet alleen mooie foto's maar ook je bijschrift is weer super.

    BeantwoordenVerwijderen

leuk dat je op bezoek kwam!
bedankt om te reageren!